سوالات متداول خدمات تخصصی اسکن
لزوم تصویربرداری (اسكن) اسناد و مدارك چیست؟
كليه سازمان ها و شركت ها جهت حفظ و نگهداري اسناد و مدارک از آسیب های احتمالی اعم از آتش سوزی، بلاياي طبيعي و فرسايش تدريجي بايستي از طريق اسكن اسناد و مدارك، آرشيو الكترونيكي اسناد و مدارك خود را ايجاد نمايند. كليه سازمان ها و ادارات با اسكن اسناد و مدارك خود علاوه بر موارد مذكور مي توانند سطح دسترسي و امنيت اين اسناد را ارتقا دهند و فضاهاي فيزيكي مسدود شده با اسناد و مدارك مربوط را آزاد نمايند.
لزوم تصویربرداری (اسكن) اسنا و مدارك از طریق متخصصان این حرفه چیست؟
با توجه به اینکه سازمان ها و شركت ها قادر نيستند در مدت زمان کوتاهی حجم انبوه اسناد و مدارک موجود در آرشيو (بايگاني) خود را با دقت، سرعت و كيفيت اسكن و فايل هاي مربوطه را به نرم افزار سازمان ايمپورت (ورود اطلاعات) نمايند، لذا بايستي از طريق بكارگيري نیروهای متخصص و شركت هايي كه خدمات اسكن اسناد و مدارك ارائه مي دهندبه اين مهم بپردازند.
تصویر برداری (اسكن) اسناد و مدارک در چه ابعادی انجام میگیرد؟
تصويربرداري يا اسكن اسناد و مدارك در اندازه هاي متفاوت A3,A4,A5 و كوچكتر و همچنين براي نقشه ها با اندازه هاي مختلف A0,A1,A2 قابل ارائه مي باشد.
اسناد و مدارك با چه حجم، دقت و کیفیتی اسکن میشوند؟
حجم فایل های اسکن شده بسیار متفاوت و بستگی به کیفیت، فرمت و … دارد. ولی معمولا” اسکن یک برگ سایز A4 با دقت 250 dpi و فرمت tiff، حجمی در حدود 20 کیلوبایت فضا اشغال میکند که در صورت اسکن در حالت grayscale و color با دقت تصویربرداری مشابه حجم فایل به اندازه 200 کیلوبایت افزایش خواهد یافت. همچنين با توجه به اينكه شركت سانا اسكن پس از انجام خدمات اسكن اقدام به ويرايش و كنترل كيفيت فايل ها مي نمايد، بنابراين اسناد و مدارك اسكن شده از نظر دقت، حجم و كيفيت در بهترين سطح ممكن قرار مي گيرند.
حداکثر تعداد اسناد و مداركي كه در يك روز (8 ساعت کاری) اسكن ميشوند چقدر است؟
این تعداد بستگی به نوع اسناد و مدارك ، ميانگين تعداد آنها در هر پرونده، نيروي متخصص و همچنين تعداد اسكنرهاي بكار گرفته شده در پروژه دارد. بر اين اساس شركت سانا اسكن قابليت اسكن اسناد و مدارك از 10.000 برگ تا 100.000 برگ در روز را دارد.
محل انجام پروژه اسكن اسناد و مدارك چگونه تعيين مي شود و تهیه ابزار مورد نیاز به عهده کیست؟
پروژه اسكن اسناد و مدارك در محل تعيين شده از سوي كارفرماي محترم انجام مي گيرد، اما در اكثر پروژه ها به دليل حفظ امنيت اسناد و مدارك و حذف هزينه حمل و جابجايي آنها، در محل كارفرما انجام مي گيرد. تامین محل مناسب، میز ، صندلي، ملزومات و کامپیوتر به تعداد لازم و متناسب با حجم کار بر عهده کارفرما و تهیه دستگاه اسکنر صنعتي و اعزام کارشناس متخصص به تعداد مورد نياز بر عهده مجری میباشد.
شرايط پرداخت صورتحساب به چه صورت مي باشد؟
مبلغ ليست قيمت با توافق طرفين و طبق فاكتورهايي كه بر اساس صورتجلسه هاي تاييد شده مبني بر پيشرفت پروژه صادر مي شود به صورت ماهيانه دريافت خواهد شد.